Cynthia (csakuras) wrote,
Cynthia
csakuras

  • Mood:

Re: FMA Episode 5

Overall, this episode was PERFECT. ♥

Me: ahhh it starts!
Kirsten: bawwwwwwwww Ninaaaaaaaaaaaaaa
Me: D:
Me: omg the dream ;__;
Kirsten: awwwwww
Kirsten: kdfhdfhfjg
Kirsten: AHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH
Me: AHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHh
Me: OH GOD
Me: ;___;
Kirsten: dkfjhlsjdfhsdf
Kirsten: Wow I hope this episode isn't so QUALITY the entire way through
Me: Lior!!
Kirsten: omg we get to see Envy!
Me: will we see Envy in this ep?!
Kirsten: I hope so!
Me: oh wow, they're doing a nice job showing the conflict in Lior
Me: ENVYYY
Kirsten: *wakuwakuwakuwaku*
Kirsten: do it do it doit
Me: YESSS
Kirsten: YESSSSSSSs
Me: TAKAYAMA MINAMIIII
Kirsten: "I liek my hairs :3"
Kirsten: Bawwwwwwwww Eddddddddd
Me: the screen keeps freezing :| *can't see anything*
Kirsten: awwwwww
Kirsten: aHHHHHHHHHS DFKLjsh
Me: WOAH
Me: WHEN DID HE APPEAR
Kirsten: HE WAS JUST
Kirsten: THERE
Me: gahhhhh I can't see what's going on
Me: I feel like I'm listening to a drama CD D:
Kirsten: SCAR SMILEDDDDDDDDD
Me: PINK
Kirsten: FULLMETAL ALCHEMIST
Me: Roy and pink don't mix
Me: LAGANN-HEN COMMERCIAL
Me: I think? *can't see anything*
Kirsten: Yeah
Kirsten: Well, it was Shokotan
Me: right XD;
Kirsten: WHAT THE HELL HAWKEYE
Me: TAISA :D
Me: well so far I think the ep is great
Kirsten: Yesssss
Me: good pacing and pretty damn faithful : )
Me: PINK AGAIN
Kirsten: PINK SCAR
Me: lady in the background! RUN!
Me: dammit it's still frozen
Kirsten: I love the people just standing there with umbrellas
Kirsten: Alllllllllllllllllll
Me: Al ;____;
Kirsten: Kick him Hawkeye
Kirsten: AHAHAHAHA
Me: YESSSS
Kirsten: Ueda Yuujiiiiii
Me: MUNOU
Kirsten: ARMSTRONGGGGGGGGg
Kirsten: Scar: om nom nom all-I-can-eat buffet of alchemists
Kirsten: kdfjglksdjh
Me: god this is just perfect
Kirsten: Eeeeeeeeeeeeee
Me: dammit I'm missing all of the action scenes :|
Kirsten: HUGHES
Me: HUGHES
Me: :DD
Kirsten: MUPPET
Kirsten: ALPHONSEEEEE
Kirsten: AHAHHA
Kirsten: I love this Al
Me: YES
Me: XDD
Me: god this music
Me: daw Hughes
Kirsten: AHHHHHHHH ZOMBIES
Me: MAP
Kirsten: AHHHHHHHHHHHHHH
Me: *can't see anything* DD:
Kirsten: bawwww
Kirsten: I think we saw young spinny guy
Me: omg really?!
Kirsten: I THINK SO
Kirsten: I can't. acutlaly remember what he lkooks like
Kirsten: wow I can't type
Me: DDD: *wants to see Ishbal flashback*
Me: WINRY
Kirsten: WINRYYYYY
Me: OMG YES
Kirsten: ANO HI MITA SORA~
Me: GREEN BANDANNA
Me: wow they fit two chapters into one episode and it was PERFECT
Kirsten: YES
Me: at least as far as I could see
Me: :D this makes me SO happy
Me: oh god I love this Doraemon cm
Kirsten: Doraemon
Kirsten: AHAHAHA
Me: GAHHHH CAN'T SEE
Me: I MISSED THE WHOLE PREVIEW D:
Me: what did it show??
Kirsten: Ummm
Kirsten: It had the photo
Me: with Hohenheim's face covered?
Kirsten: Yes
Me: well...now to finish watching episode 4 while I wait for HorribleRaws
Kirsten: om nom curry
Kirsten: I need to stop watching these commercials now.
Kirsten: Well it's news now might as well turn it off
Me: yup
Kirsten: WELL THAT WAS FUN
Kirsten: I'll need to make a point of waking up at 4AM on Sundays more often.
Me: what are your thoughts on Scar so far? :D
Kirsten: I MISS OKIAYU
Kirsten: BUT HE WAS AWESOME
Me: YES
Kirsten: sexy hobo hell yes
Me: XD

Me: randomly- I keep boggling over what Simon's wearing in the left side of this picture http://i47.photobucket.com/albums/f155/cutmedownatree/IMG_4776.png
Kirsten: ...lolwut
Kirsten: Simon who is your fashion advisor
Me: right side looks okay, but left side...did he get dressed in the dark or something? XD
Me: at first I was like YAY CASUAL CLOTHES but then looked closer and was like.....wait wtf is he wearing
Kirsten: The top half would be appropriate for, idk. That coat commercial with NEWS.
Kirsten: but THOSE SOCKS
Kirsten: WHAT
Me: and the SHOES
Me: WHAT

Me: Envy didn't remind me of Conan as much as I thought he would
Me: there were a few parts that he did, but otherwise it was great

Me: this nightmare scene has pretty fluid animation
Kirsten: yeah
Me: I kinda wonder if they blew half of the budget for this episode on that XD
Kirsten: I BET THEY DID
Kirsten: and that's why, like, the first half of the episode is so much QUALITY
Me: they made the dream so much more traumatic D:
Kirsten: inorite
Me: I like the addition of Al there, but miss the "it hurts..."
Me: I thought this the first time, but in the Liore scene, that first guy who shouts "oi! damasareruna!" is played by Kakihara Tetsuya
Me: I swear
Kirsten: AHAHAHA
Me: on top of that, it's his badass adult Simon voice
Kirsten: Ahaha you're right
Me: too bad he probably gets killed like a minute later
Me: wow, Lior scene has nice animation too
Me: I'm getting used to Gluttony's voice now
Me: oh god this shot looking out through Al's armor at the sky ;___;
Me: and you can hear the rain hitting the armor from inside...
Kirsten: :<
Me: and the water dripping down his eye just as he's saying he wants to get his body back
Me: this part was just brilliant
Me: SUDDENLY SCAR
Kirsten: FLKLDKFJHS
Me: I wonder how long he was standing there listening to them angst
Kirsten: At least random soldier doesn't need to be sacrificed
Kirsten: "MR. FULLMETAL ALCHEMIST!! :O"
Me: I like how they keep all the sound effects for Scar's knuckles
Me: I hope this means they'll keep the sound effects for Bradley's eye opening too
Me: ZUZUZUZUZUZUZUZU
Kirsten: ldkjflskjhflk
Kirsten: mudkips
Me: XDD
Me: wow they really added a lot of scenes to the running away part
Me: PINK
Me: Al ;___;
Me: how did Scar not notice all those cars and military guys getting there
Me: well, they kinda just appeared in the manga too
Me: I like how they show Riza running up to Ed ;_;
Me: oh wait that's Havoc
Me: Hughes just pops up XD
Kirsten: I know XD
Kirsten: Like, literally
Me: ahahaha
Me: they're like "oh, poor things" and suddenly Al just punches him
Me: and they're like "......"
Me: oh Al <3
Me: the animation in this scene is wonderful too
Me: wowww pretty
Me: I like how they do have Hughes finding out about the brothers and agreeing to keep it secret
Me: the Ishbalans have white hair! :D
Me: it looks like it was spelled "Ishbal" on the map...
Me: that guy with the knife was the one who tried to attack Roy & Hughes and was killed by Hawkeye!
Me: oh wait now it says "Ishval"
Me: ahhhh omg State Alchemists
Me: Isaac's in there too
Me: young Roy!
Me: ahhhh Kimbley
Me: WINRY
Me: I love her geeky goggles
Kirsten: :D
Me: AHHH WINRY
Me: wait...they're combining two chapters again next episode?
Me: o_O
Kirsten: It looks like it?
Me: I kinda wish they could have given Resembool its own episode...
Me: I hope they don't rush it again D: they were doing so wonderfully


EDIT:
Kirsten: Hey, you know what I just thought of?
Me: hmm?
Kirsten: How did Scar know that Ed was the Fullmetal Alchemist, not Al?
Me: ...true
Me: maybe he did his research this time
Kirsten: Maybe
Me: visited Youswell or something
Me: hmm, if they're combining two chapters next episode, and then keep that up, that means Hughes will die earlier than I expected :O
Kirsten: omg you're right
Kirsten: Like. By episode ten or something.
Me: it blows my mind
Tags: anime, fma, gurren lagann
Subscribe

  • Doujinshi Sales Post!

    I'm selling some Ghost Hunt, Princess Tutu, and Gurren Lagann doujinshi! Payments through Paypal only. Prices don't include shipping (shipping…

  • TTGL Sales Post!

    I'm selling some Gurren Lagann doujinshi! Payments through Paypal only. Prices don't include shipping (shipping prices will depend on the item(s)…

  • Thoughts on SoPHD Chapter 12

    Man, I really didn't think this chapter would be so long. I'd originally planned it to be in two parts, not three. Guh, and it took me over a year to…

  • Post a new comment

    Error

    default userpic

    Your reply will be screened

    When you submit the form an invisible reCAPTCHA check will be performed.
    You must follow the Privacy Policy and Google Terms of use.
  • 26 comments

  • Doujinshi Sales Post!

    I'm selling some Ghost Hunt, Princess Tutu, and Gurren Lagann doujinshi! Payments through Paypal only. Prices don't include shipping (shipping…

  • TTGL Sales Post!

    I'm selling some Gurren Lagann doujinshi! Payments through Paypal only. Prices don't include shipping (shipping prices will depend on the item(s)…

  • Thoughts on SoPHD Chapter 12

    Man, I really didn't think this chapter would be so long. I'd originally planned it to be in two parts, not three. Guh, and it took me over a year to…